2011. január 28., péntek

TÖRTÉNET A PATKÓSZÖGRŐL...


Ez már egy másik történet.
Még sudaras fiatal ember voltam, mikor kicsábítottam apósomat is egy erdélyi útra. Tetszett neki az út, a kalandok és a sztorik amiket meséltem neki - mutogatva, itt és itt jártam és ez és ez történt.
Még "farmer értékesítő" koromban kérték az ottaniak, hozzak nekik, antibébi pirulát.
Romániában, akkor nem volt szabad védekezni a gyermekáldás ellen, mert így rendelte el Causescu elvtárs. Én meg hozzásegítettem a rendszer döntögetéséhez az asszonyokat, a pirulák bevitelével. Itthon átprogramoztuk a farmer bizniszt,és az összes még fogantatási korban lévő lányt, asszonyt elküldtünk a nőgyógyászához írasson magának pirulát. Infecundin, bisecurin, nem számított..Abban a korban voltam amikor napi kérdés volt bevetted-e a piruládat?
Erről mindjárt eszembe jut Totó barátom, aki fájó fejjel érkezett egy négyszemélyes házibuliba. Az egyik lány megsajnálta és mondta neki- miközben kikászálódott a barátja alól -ott a táskám, van benne gyógyszer, kapj be egyet és elmúlik!...Totó bekapta és csak később kezdett el rettegni, mikor a lány kereste az antibébi piruláját...Remegve próbálgatta a szerszámot két napig, pánikban- mire megsajnáltuk és elmondtuk, neki nem lesz semmi baja.-hanem a lánynak pirula nélkü ?!
Szóval Zoli bátyám, kedves apósom élvezte az utat és" biznicelt"!
Én, jókat derültem, milyen hamar belejött és arra a kérdésre van-e patkószöge, már húzta is elő a táskájából az óvszeres dobozát.
Itthon, aztán a fapadosban, nagy derültség közepette meséltem az öreg milyen jó üzleteket kötött és mennyire feltalálta magát...Egy haverom későn érkezett és nem hallva a történet elejét, csak a jó üzletet és a pénzt hallotta, indult Erdélybe...
Mikor hazajött és a következő sörözésen találkoztunk, nem volt kedves.
.-.Mit dumáltál te nekem?
- Mi a jó üzlet? - nézett az arcomba
- Egy hétbe telt, még eladtam a patkószöget!
- Mit?! - kérdeztem megkövülve
- Hát a patkószöget! -dühöngött.
- Volt vagy tíz kiló és azzal sétálgatni és kérdezgetni az embereket, igazán nem volt kellemes!
Óriási volt a röhögés.!
.Lekéste a sztori elejét és óvszer helyett - igazi patkószöget vitt ki!...Még jó, hogy a végén talált egy kovácsműhelyt....

3 megjegyzés:

Boszorkata írta...

Elolvastam mamának és papának, nagyon tetszett nekik. A papa is többször megjegyezte, hogy nem csak a történetek jók, de a stílusod is remek:)

Váczi Laca írta...

Nem én voltam stílusos hanem, a Nagyapád!

Unknown írta...

Ez nem volt szép a barátod részéről! Én tisztelem azt amit tettetek a költség csökkentése érdekébe. Remek a sztori, nagyon jót mosolyogtam rajta! Mi mindent megteszel másokért?!!...