2011. január 26., szerda

KATONASÁG

katonaság...
Két évig voltam katona.....bár ha nem vonulok be, nyálasan érzékeny gyerekként, az első sértő szóra ..nyakamba a kötelet késsel, gyógyszerrel, támogattam volna...
Ennyit az előéletemről.-most ...
Szóval..
A sorozás?
Már élmény volt!!!
Háromszor elküldtek kóros soványságom miatt..biztosan megsejtették mire leszek később kifejlődni?
Az utolsón, apám barátja volt az orvos..Biztos voltam benne a doki kiszuperál.....naná ! Hatvanegy  kilósan, közel százkilencven magasan,..Ki vállalta volna fel ,hogy nem esem össze az első sorakozón ?
Megkérdezték
- Mi a szakmája? - ügyesen kivédtem!
- Villanyos ember vagyok..
- Hát az hogy tv műszerész, hogy került a papírra?
- Nem tom - mondtam - de azt már nem csinálom..
- Akkor jó lesz maga nekünk, szakszolgálatra a hírműhelybe!..Ott nem kell semmit csinálni, a csak azt amit a civil életben!
Úgy hogy A Magyar Néphadsereg oszlopos tagja lettem..Hetvenben.. amikor dúlt a rock és én egy menő rock bandában éltem mindennapjaimat, és kurvára nem igényeltem az állami ellátást !!
Előzménye az volt, besoroztak elhárító tanoncnak! Miskolc, nyolc hónap és minden OK. Apám rendőr volt, bár ezt a műfajt nyugdíjig űzte, sohse volt párttag..Számos kitüntetése kapott a KRESZ könyvek szerkesztéséért, szakértésért- ami én kihasználhattam volna -de Ő sem engedte, én meg utáltam rá hivatkozni. Berendeltek a KIEG- re..Csupa ,megbízható elvtárs gyerekével voltam Fehérváron..Elhárítás!! Nekem még tetszett is volna,de apám elkékült!
Mi a p..akarnak ezek..? Nem volt elég....?
Akkor tudtam meg, apám legjobb barátja elhárító tiszt volt és mint olyat, át-át dobták a határon reszelni az imperialisták láncos kutyájának a láncát.. Az utolsó bevetése előtt nálunk volt.és sírt..Tudta és jelezte feljebb, ha most át dobják Jugoszláviába, neki annyi....Nem ment át, tudta mi vár rá ! Így, a főbe lőtte magát.....Tán ez  ötvennégyben volt volt..Azt tudom, ezután apám, a TT pisztolyát elvitte a szekrény aljából.
Visszatérve, a katonai pályafutásomra, miután hallgattam apámra és nem írtam alá a jelentkezési lapot, előbb Lentibe helyeztek, aztán valaki megkönyörült. rajtam és Ercsiben lettem a a haza védelmezője!
Na és akkor elkezdődött..!

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Én mindenkit sajnáltam akit besoroztak. Nem a katonaság ellen voltam, hanem nem értettem mit tudnak két évig csináltatni a fiatalokkal. Nem értettem miért jó ez mikor dolgozhattak volna, vagy a tanulással több hasznot hozhattak volna az országnak.A bátyámat is beleértve.Öreg fejemmel a mai világban viszont azt mondom kellene a katonaság a mai fiataloknak!

Váczi Laca írta...

egyetértek veled!