2011. február 18., péntek

DÁ-DÁ !


Sudaras ifjabb koromban  amikor a UPC-nek szedtem össze az elbitangolt készülékeit, akkor esett meg velem a dolog !
 Budán történt, vagy tíz éve !
Telefonon hívom a számot, egy unott férfihang szól bele.
- Mondjad.!
Ettől már kissé hülyét kapok, mert az életben nem találkoztunk egymással és nem tudhatja nem-e az ország első embere keresi, valamilyen javaslattal a szebb jövőt illetőleg, vagy esetleg a baleseti osztályról keresik, hogy elgázolták a dédnagyapját, vagy a másodükunoka testvérét,. akivel piros - pacsit játszottak az óvodában.
- Mondjad! – nem mintha ellenemre lenne a tegezése, mert az azt jelenti,  hogy velem egykorúnak képzel és lehet barátok leszünk e csevej után, „mittudomén!”Talán még horgászunk is egyszer együtt a Meggyesbűzdöki, fűzfás kis pataknál….Lehet!…. Aztán mondom, miért keresem.
Megbíztak egy találkozás erejéig, hogy a nála lévő készüléket, amit bérel, adná tán vissza, mert hiányzik a leltárból. Hangos hahota jön a telefonból. Kissé hátrébb is teszem a fülemtől, nehogy a lesántulásom mellett, még meg is süketüljek Nehéz egy szakma ez a behajtói! Ha nem adja, hát nem adja - én megpróbáltam! Verekedni én már nem fogok, meg aztán, nem is olyan családból származom, aki a szavak helyett az öklét veszi elő!
Emberem mondja, mit gondol a cégről, rólam, anyámról - elvagyunk. Egyszer csak megkérdezi, honnan tudom a telefonszámát?
- Itt van előttem - pendítem meg neki.
- Megmondjam anyádat hogy hívják?-fokozom a hatást.
Megmondom neki..…Érezhetően elbizonytalanodik!
- És mi lesz, ha nem adom vissza? - tér vissza bele a hetykeség…
- Mi lesz, mi lesz?- mondom csendben- mert, mit is tehetnék?
- Akkor, dádá lesz!- ütöm el viccel - mert más eszközöm nincs, csak a humor..
- Igen ? – gondolkodik el.
- Akkor, hazaszaladok érte Szentendrére- vált együttműködővé.
- Találkozzunk, az óbudai benzinkútnál, ahol a sziget bejáró van! Ez és ez, a rendszámom egy fekete BMW-vel leszek.
- Oké!
- Addig falok valamit! - nyugtatom hogy ne rohanjon, mert, még a végén balesetet csinál!
Egy óra elteltével, beállok a benzinkúthoz, látom ott áll az emberem, egy kigyúrt kopasz, százkilencen feletti, harmincas pali és idegesen nézeget körbe. Mellé állok, kérdezem.

- Reám vársz?
Néz rám, mint a tyúk a piros kukoricára és tovább fürkészi a bejárót
- Nem reám vársz? - nyomulok, de rám sem hederít.
 Aztán észreveszem a motorház tetejére kikészített műholdvevőt és előveszem a jegyzőkönyvet. A pacák ekkor eszmél és szolgálatkészen veszi elő a dokumentumait, közben hitetlenkedve néz rám.
- Maga hívott telefonon? Tér át- tegeződésből-magázódásba...
- Én, hát! - húzom el a szót, hogy érezze, ki vagyok én!.
Készülék átvéve, hátralék fizetve, odasántikálok a kocsihoz és kényelmesen hátradőlve kiszólok a még mindig dermedten álló embernek.
- Na ugye, nem is fájt?.
Aztán laza kanyarral kigurulok a kijárón- a rakpart felé.
 Miután elmentem vagy kétszáz métert visszanézek, még ott áll az emberem a parkolóban és döbbenten néz utánam!..Azt hitte, valami verőlegény érkezik hozzá, akivel jó lesz kiegyeznie…..
Pedig én- csak vicceltem!…

4 megjegyzés:

MEGGIE írta...

Remek, amihez csak gratulálni lehet. Bár ilyen könnyű lenne a behajtás....

Váczi Laca írta...

Utólag,annak tűnik..de az egész akkor gusztustalan, ha erőszakos...
Itt, a cucc visszaimádkozása volt lényeg - a személyiségi jogok sértése nélkül.Ha nem adta, százezer forint volt, a bíróság által kiszabott penitencia.. Hát akkor nem a humor az, ami átsegít és megsegít?

Névtelen írta...

De igen! Humorral sok mindent el lehet érni,de ha valakinek nincs humorérzéke annak mit tanácsolnál?Mert ügye 'tés" uram azt nem lehet venni, meg azon kívül sok minden mást sem.Azért a humor mögött ott a határozottságod, és a személyiséged ami meggyőző.A bátorságod azért díjjazandó! Szerencsétlen talán most is ott dekkol, vagy sikerült tovább lépnie? Remélhetőleg elgondolkodott az eseten! Gratula!

Váczi Laca írta...

Talán a kockáztatás az első..néha csak úgy brahiból belemegyünk dolgokba és akkor végig kell csinálni, mert akkor ha észreveszik a bizonytalanságot, levernek mint a sínszöget. Nekem szerencsém volt,
mert megtettem .