2010. november 23., kedd

MÁS....

Este hazaérkeztem és egy hírt meghallva, eszembe jutott, milyen esendőek vagyunk és milyen bizonytalan ez az egész világ..
Bevillant, egy kedvenc versem Buda Ferenctől
Szivesen megosztom azzal, aki még nem ismerte, /bár ezt kétlem!/


Buda Ferenc



Isten szalmaszálán


Gömbölyű szivárvány
egykoron valék -
Isten szalmaszálán
rezgő buborék.

Majd a földre hulltam
fénylő mag gyanánt,
látni úgy tanultam
tőled, földanyánk.

Mégis: egyre marnak
ordas kételyek:
ápol s eltakar? vagy
élve eltemet?

Tán ha egyszer
- nemsokára? -
én következem,
elmúlásom ára majd a
folytatás leszen.

Gömbre írt szivárvány -
egykor az valék:
Isten szalmaszálán
szappanbuborék.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Na ha eddig a hozzászólásaim nem okoztak csalódást, most biztos gondolsz egyet s mást személyemről! Szint vallok! Nem ismertem Buda Ferenc írót, műfordítót. Már megint tanúltam, mert utánna néztem, a költészet amúgy is szivem csücske.Nem szégyellem magam! Én is tudnék verset leírni olyan személyektól akiket talán Te nem ismersz. A verse megfogott, ezért sokat olvastam Tőle és van egy ami határozottan belekerült a kedvenceim közé.Nem tudom olvastad-e, bár, ha ez a vers is kedvenc, biztos ismered a többségét. Címe:Ne rejtőzz el Tud ez a Buda Ferenc úr! Köszönöm, hogy megint tanúlhattam!

Váczi Laca írta...

Én is tán öt éve ismerem, bár halottam róla, nem olvastam. Ha kedvenceddé vált az jó! Akkor igazán szépre találtál!