2011. március 2., szerda

ÉLETMENTŐ AKCIÓ


Boda Ákos barátomnak, volt egy hajója .az Ister..!
Dunára termett jószág volt ez, vagy hat méter hosszú alumínium csónaktest, és Ákos kreatív képességével, hamar felépült rá, egy remek kajüt-sztereo rádiós magnóval,. Némi átalakítással, akár négy ember is elfért volna a belsejében, a hirtelen jövő esőben. Vezérlése, egy mobilizált távirányítóval történt, A meghajtást egy - népszerű, magyar nyelven Vihar- motor biztosította. Ilyen technikai feltételekkel, egyetlen helyi vízi jármű sem rendelkezett. Behajóztunk hát a haverokkal, és irány, a szalki, kis- Duna sziget. Csendes, remek tábor,ahol sűrű fűzfa bokros veszi körül a belső tisztást.Ez sátorozásra, tűz rakásra, főzésre,
világ váltásra, ideális hely. Ákos hozta fiát, és öccsét Andrist is, aki már, nagy vagabundá vált, ekkorra. A kellemes nyári melegben, fogyott a sör, bor rendesen és mikor már, csak száraz kortyokat nyeltünk, Ákos elő hozta az úgynevezett hajó rumot, ami végszükség esetén volt biztosítani az elsősegélyt, a fertőtlenítést és a jókedvet. Kacsát és krumplit sütöttünk bográcsban. Remekül sikerült a pecsenye és eldőlve a sátrakban, csak a horkolás riasztotta el, az esti fészket kereső vadkacsákat. Valami történhetett éjjel, mert arra ébredtem, a reggeli nap égeti a sátorból kilógó meztelen fenekemet. A szúnyog csípéseket gyógyítva, feltápászkodtam a plázsról és indultam a vízhez. Le kellene fürödni, éreztem és a sziget, nagy Dunai oldalán, belevágtam magam a vízbe. Pár percnyi csapkodás és eszmélés után, látom, hogy a Duna közepén álló bója, mozog.. Fejem bedugom újból a vízbe, had józanodjak még egy kicsit, de .. a bója úszik. Szememet meregetem, tán csak nem a hajó rum játszik még velem? ,....A bója csak úszik...Fellármázom az alvó tábort, ahonnan boros és borostás fejek bújnak ki a sátrakból, morcosan .
- Baj van!-
riadóztatok!
- Úszik a bója,. .Kiszaladunk a partra, elő a távcső és látjuk a bóján két ember kapaszkodik. Ordítás...
- Mi a francot kerestek ott, a Duna közepén a bóján?! Integetnek és kiabálnak,
- Segítség! Beindítjuk a hajót és irány a lassan úszó bója. Közelebbről látni a bója előtt, egy csónak van keresztbe, és az feszül neki, csinálván úszó szigetet az amúgy állónak minősített szerkezetnek. Két elázott, vacogó ember a fém szerkezeten a Duna közepén.. Hajnalban indultak pecázni, de az árral érkező uszadék fán megborultak és szorultak fel bójára,.. minden értéküket elveszítve. A gyors, elsősegély rum, az életmentőből -from Rumania -igazán ráfért, a két elcsigázott hajótöröttre. Aztán, kiszállítottuk őket a túl partra, száradni, családot nyugtatni. Két napot töltöttünk még zavartalanul az édenben, aztán haza tértünk.
A következő hétvégén, a Hangulat bárba betérve hallom, kiabál valaki!- Itt az életmentőm!! Nem is figyeltem fel, mikor megragad két erős kéz és oda rántva a pulthoz és rendeli ki a két konyakot!- Apám, te vagy az én életmentőm -kiabálja, miközben, azt sem tudom, hova nézzek.. Én, csak fél-kómásan mosakodni akartam és tök véletlen volt, hogy megláttam,... a hajó sem az enyém volt, ..meg aztán, mindenki ment menteni- De ő nem tágított.!. Te vagy a megmentőm!.. Ö volt Misi, bár cuverje- kapuőre... Mit mondjak, hónapokig meg volt a VIP belépőm , a bárba.....a konyakkal..


Ps. .Egyszer még a fia esküvőjét is elhomályosította, ahol mi voltunk a zenészek, hogy előadta -én vagyok a megmentője. ..Még jó, hogy muszáj volt józannak maradni...Nehezen ment!
.)))
A hajó, az eredeti Ister , a nagyszerű hajó, a Boda archívumból!/Előtérben, a deckboy/


A fenti rajz az életmentést vizionálja - Prosek Zoli-alias-Oszkár rajzával -szintén a Boda archívumból származva-



/

3 megjegyzés:

MEGGIE írta...

Micsoda fordulat??? Voltál Te már minden, életmentő még nem, hát tessék....
Remek ember vagy....

Váczi Laca írta...

Ez azért kissé túlzás...

Unknown írta...

Remek kirándulás, még dicsőséget is szereztetek. Két legyet egy csapásra.
Nem kell ennyire szerénynek lenned, mert ott van a ha...