2011. április 9., szombat

SARUDI PINCÉJE


Sarudi Tibi egy építői pari cégnél dolgozott és mivel Bodrogkisfalud a Tokaj hegy tövében húzódik meg, természetesen borász és természetesen jó bora is volt. Egy vállalati szakszervezeti gyűlésen, a többeket megkínálván a finom nedűből alaposan feltornászta magát az „igenszeretünkminktégedtibi” ranglétrára, ahova csak a kivételes képességű emberek juthatnak. Nosza, indultak is a vállalati emberek szakmai tapasztalat cserére Bodrogkisfaludra, hogy személyesen is megtapasztalják, hogy, hogy dolgozik ott a szakszervezet. Az utána megtartandó pincelátogatás természetesen, elkerülhetetlen volt. A szeretet nagyon nagy volt,...így került aztán hozzám is – teljesen véletlenül – egy két literes ampulla. Nagyon ízlett, mindjárt szerveztünk is egy” kéktúrát” a Sarudi pincéhez . Nem volt egyszerű! Annyi edényt összeszedtünk amennyit csak bírtunk - mert jelentkező az ívásra mindig van- csak ne kéne menni érte! Ez, a boldog kilencvenes évek elején volt, amikor még nem háborgatták a rendes bortermelőket jövedéki adóval és nem kellett zárjegyezni a bort - mint manapság. Telefonos kapcsolatot tartottunk Tibivel, hogy el ne tévedjünk a zegzugos BAZ megyében. Az út kellemes volt, mert az autópályán Hatvanig lehetett vágtatni, ami az én Opelemnek roppantul tetszett. Adtam is neki rendesen, mondván: - Na öreg, futkározd ki magad igazán, mert nem mostanában jársz erre megint.

Akkor még azt hittem.. aztán a dolgok később máshogy rendeződtek. Emődön, ettünk egy jó rántottát a kellemes útmenti csárdában, és Miskolc , majd Szerencs után landoltunk szép Tokaj hegy aljában. Amerre a szem ellát mindenhol szőlők, présházak , katonás rendben.
Tibi, az utcán várt bennünket bemutatta a családját és elindultunk a pincéje felé. Afféle igazi tokaji pince volt, ahol lemenni nem egyszerű a borkóstolónak, de feljönni pedig szinte lehetetlen ...esetleg négykézláb! Szóval, ilyen idilli állapotba kerültünk, a nemes penésszel vastagon megfuttatott pincében. Még szerencse , hogy ilyen utakra mindig viszek magammal borhoz értő, vagy borszerető embert, aki helyettem koccintgat a pincemesterrel. No, a koccintgatás meg is történt és az én borkóstolóm már igencsak nótázós állapotba került, mikor a gazda megtette ajánlatát az árra. Aztán, elnézve az edények sokaságát, még tett egy kis árengedményt. Egymás tenyerébe csaptunk- már amennyire lehetett a kezében tartott lopótól - és kezdtük a levegőt kiszorítani a húszliteres kannákból. Mit ne mondjak, tekintélyes mennyiségű bort pakoltunk a Kadet farába és rövid búcsúzkodás után már csak a „kóstolómat” kellett a kocsiba betuszkolni és irány Miskolc..
.A mellettem ülő barátom nótázott javában.... az Edda bluest nyomta, mikor keresztül hajtottunk a város közepén lévő hídon és csak arra kapták fel a fejüket a miskolciak, hogy egy kócos szakállas őrült,
derékig kihajolva a kocsiból ordítja „ Mindent itt hagyok, mit Miskolc adhatott,” ..és az így eltartott még jó ideig.. amíg, bele nem aludt a borkóstolás okozta fáradságba......

4 megjegyzés:

szilvio írta...

Hát nem én voltam a szakállas bozontos, de részt vettem pár szakszervezeti látogatáson Veled és ez is csak emlék marad.

Váczi Laca írta...

Még hátra vagy! Malibu ...

MEGGIE írta...

Mintha ott lettem volna, ismét jó volt, jól szórakoztam, köszönöm.

Váczi Laca írta...

Még lehet egyszer eljutunk oda... és megkóstoljuk a hegy levét OK?