2011. december 14., szerda

RIZSEK..



Nem szándékom a Magyarországon lassan nemzetiséggé fejlődő dolgos kínaiakat megsérteni,de a sors úgy hozta többször találkoztam .Mókás, pálcikás rizs evésük mindig megmosolyogtatott. Az elnevezést Gábortól a vejemtől hallottam, aki mindenhol ott van és mindenben üzletet lát. Jó neki.. én már a nyilvánvaló jó üzlettől is úgy irtózom, mint az ördög a tömjénfüsttől.,,
Első találkozásom velük,vagy tíz éve volt ! Egy furgonjuk akart kitolatni a pesti Szövetség utcába egy üres telekről a Rákóczi út közelében, ahol egy trabantos hölgy tartotta be éppen
 a KRESZ-t. Kis kínai barátunknak nem tetszett az ügy , meg aztán siethetett is, így egy artikulálatlan ordítás után, neki esett a szegény műanyag karosszériának és pár rúgással szétrúgta az ajtaját.Na ja!.. a karate! Szegény asszony szerintem ott helyben abortált is! Aztán a kis fürge, beugrott a furgonjába és tolva még egyet a Trabanton, végig durrantott a Szövetség utcán..
Mi pedig elképedve néztük a sajátságos offenzív közlekedést.
Pár év múlva, Sopronba kaptunk a Lővér Hotelbe egy egyhetes semmittevésre beutalót. Gyógyíttattuk magunkat a Gyógygödör nevű műintézményben-mit ne mondjak sikerrel.
, Felmásztunk várfalra, összebarátkoztunk a vár urával és az isten tudja hanyadik feleségével, mert azokat ette a várúr mint a malter a kőműves nadrágot. Végig kóstoltunk mindent amit lehetett a szálló bő választékából is, de még valami különlegesre vágytunk!
Valakinek eszébe jutott, együnk kínai kaját. Felállt a szőr a hátamon, emlékezve gyerekkori mesékre, hogy kutyahú ,kacsa sült és minden minden rizzsel.. többféle volt, sima zöldséges , tojásos...szója szószos .ra.unktek került at azstal.
Belaktunk mint szegény ember lakodalomkor..
Eltelt vagy két év és mesélve a barátainknak a soproni kirándulást,kedvet csináltam nekik és irány Sopron! Végig néztük, ettük a város nevezetességeit ismét. Már csak a kínaiak voltak hátra - azt tartogattam utoljára!
- Na, ez jó buli lesz- csigáztam fel őket és irány a kis kínai étterem. A parkoló majdnem üres volt-nincs tolongás, ehetünk nyugodtan.. A bennfentes biztonságával léptem be az ajtón és üdvözöltem "széles heló"-val az étkező kínaiakat. Ők mosolyogva bólogattak a rizses tálkájuk felett. A belső terembe mentünk és a jól ismert helyre huppanva, vártuk az udvarias kiszolgálót. Már megcsodáltuk a lampionokat, díszes aranyozott falborítást, a csodálatos déltengeri képeket, de nem jött senki.. Feszengve ültem, majd elindultam , hogy tájékozódjam, mi van a kiszolgálással ?.. A nagy terembe érve a kis kínaiak továbbra is mosolyogtak és bólogattak, de nem ugrott senki hogy hozza az étlapot. Kezdtem összevonni a szemöldökömet,.kényelmetlen volt nekem az incidens és  kerestem a felszolgálót, de mindenhol bála, ruha és tornacipő halom..
Azok között ült a kínai család és hangos pálcika csattogtatással, békés ebédjüket fogyasztották..
Közben profilt váltottak a rizsek!

7 megjegyzés:

KristineHolt írta...

Na, úgy látom végre sikerült elsőként hozzád szólnom....:))) Ez a szösszenet is, mint eddig mindegyik, nagyon tetszett!
Eszembe jutott róla valami... majd legközelebb élőben elmondom-megkérdezem...:)
Jut eszembe, az a legközelebb ma lesz! Viszlát este a koncerten!

Váczi Laca írta...

Örölök a tetszésednek és este cseverészünk!

MEGGIE írta...

Ez is tetszett, mint eddig mind....

Váczi Laca írta...

Köszönöm!

Novák Katica írta...

Tudtad, hogy a kínaiak 7 évenként költözködnek? Profilt váltanak? Valahol olvastam. Ez történhetett az esetetekben is. :D

Névtelen írta...

Nagyon jóóó!Az írói vénádat istenien tudod alkalmazni. "rizsek" hogy tud eszedbe jutni ilyen frappáns szó? Na ehhez kellettek a kis Kinaiak, látod?Borzasztó csalódás volt, hogy kint nincs európai kinai kaja. Még váletlenül sem esznek ilyeneket,de az utcai árusoknál ne egyél, ha kitévetsz hozzájuk, mert ott nemlehetsz biztos, hogy kutyus vagy cicus amit kínálnak nagyon gusztusosan.De az biztos, hogy isteni írásokat tudnál róluk papiruszra vetni.Gratula!

Váczi Laca írta...

Nem tudtam a költözésről, de lehet benne valami !
Szívesen mennék egyszer Rizsországba, de tartok tőle azt a pénzt még nem nyomják...