2013. október 14., hétfő

Cimbora

A cimbora igen híres ember a városban. Kiváló dobos volt,aztán titokban harmonikázott, állítólag a vibrafonnal is megpróbálkozott.Világot járt ember , sok szép történettel. Néha bejött hozzám és élénken magyarázta, hogy idősebb korára bepótolta amit abban az időben nem olvasott el, amikor szerette volna. Nem is volt baj addig amíg elő nem hozta, hogy ő az ősmagyarság kutatását böngészi, de nagyon komolyan és ne vigyorogjak, mert nem értek hozzá!
Bár szeretem a történelmet és olvastam egy-két könyvet az életben, mégis meglepődtem mikor nekem szegezte a kérdést tudtad-e, hogy Jézus magyar volt?
Megállta számban a falat! Na aztán erre hogy jöttél rá? Elmagyarázta, hogy eredetileg a sumereknek a magyarok a leszármazottai és a szűz Mária is az volt -ezért a védőszentünk -  és ezért vagyunk Mária országa !
Ja és ebből kijön, hogy Jézus magyar gyerek! 
-Ejha !- hitetlenkedtem 
-Aztán miért nem figyel ránk jobban Mária , mert ha jól emlékszem állandóan nagy szarban vagyunk ?!/ a fociról most nem is tennék említést/ Dühösen reagált a csipkelődésemre. Hogy mit képzelek én és hogy komoly tudósok tanulmányit kétségbe vonom!  
- És az eddigi elmélet? Merthogy eddig finn-ugorok voltunk !? -adtam továbbra is az eretneket.
Az szar!- vágja hozzám -ezt  csak a piszkos kommunisták találták ki! ...és ha te is azt vallod,  te is egy piszkos kommunista vagy !
Elröhögtem magam..Én meg a kommunisták?!
Aztán elviharzott ,otthagyva engem a sumerekkel, Jézussal - Mária országában.
Vagy hat hónap után feleségem elment turkálni - mert mit csináljon egy néhai vállalkozó asszony -túr..A mai gazdasági helyzetben mi maradt nekünk a baromfipárizsi, a kisfröccs meg szórakozásnak a túrka.../sic!/
Asszonyom látva az ismerőst és mellélépve köszönti. Aki egymás mellett turkál megteheti, hogy néha társadalmi életet is él! Mivel a cimbora arca sem rebbent,  ismét rá köszönt, hiszen sokszor találkoztak nálam.
Reakció semmi.. talán időskori hallássérülés.. lehet jobb nem hozni kellemetlen helyzetbe- gondolta és hagyta a dolgot.  Egyszer csak mikor senki nem nézett oda, a cimbora oda suttogja ..Nekem nem kell ám köszönni!
Hallja nem kell köszönni!
Asszonyomban bujkált a kacagás..csak megcsóválta a fejét és turkált tovább.
Ezek szerint, őt is besorozta a pártba...

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Mit is lehet erre mondani! De mivel ami a szívemen az a számon is! Nagy az Isten állatkertje...és remélem senkit nem bántottam meg evvel!

Váczi Laca írta...

nem...